poniedziałek, 16 marca 2015

Matura okiem maturzystki!

Hejka kochani!
Dziś przychodzę do was w roli maturzystki, chciałabym opowiedzieć wam troszkę o moim podejściu psychicznym do matury, o przedmiotach które zdaję i o moich przygotowaniach do matury.
Mam nadzieję, że zainteresuje was tego typu post ze względu na to, że wypowiadam się o całkiem nowej maturze. Niestety jestem tzw. "królikiem doświadczalnym", czyli pierwszym rocznikiem, któremu radykalnie zmienili maturę.

Zacznę może od tego co na tej maturze będę zdawać.
Zdaję oczywiście całą podstawę - w której skład wchodzą: pisemny polski, pisemna matematyka, pisemny angielski, ustny polski i ustny angielski - oraz na poziomie rozszerzonym - pisemny angielski i pisemny wos.
Łącznie czeka mnie siedem egzaminów.

Jakie jest moje podejście do "egzaminu dojrzałości"?
Matura wydaje się często czymś bardzo ważnym w życiu, jednak tak naprawdę gdy zdajemy maturę mamy 19 lat, przed nami jest jeszcze całe życie, które niejednokrotnie postawi nas przed ważniejszymi egzaminami czy wyborami. Są w życiu rzeczy ważne i ważniejsze. Matura jest tą rzeczą "ważną" i tak trzeba do tego podchodzić.

Ja nie mówię, że nie boję się matury. Nie mogę tego powiedzieć, ponieważ chyba jak każdy mam obawy, że coś może pójść nie tak, że czegoś nie zdam - zastanawiamy się co dalej. Jednak staram się nie myśleć negatywnie, skupiam się na nauce i jedyne czego się tak naprawdę boję to ustnego polskiego. Tak naprawdę od jednego pytania zależy czy zdam maturę czy nie, bo albo będę znać odpowiedź na pytanie albo nie. Z reszty mam nadzieję, że jakoś to będzie.

Jak uczę się do poszczególnych przedmiotów?
Moją podstawą jest plan nauki, dopóki nie rozpisałam sobie co w każdym tygodniu muszę przerobić, to nie byłam w stanie zmusić się do nauki. Zawsze miałam jakąś wymówkę, mówiłam sobie, że zacznę od "juta" e.t.c. - teraz gdy ten plan wisi nad moim biurkiem, codziennie mam go przed sobą to ściśle się go trzymam i to działa.
POLSKI - do tego przedmiotu przygotowuję się z repetytorium w którym przerabiam sobie głównie epoki i opracowania lektur oraz z przygotowanych przez moją klasę motywów literackich, które bardzo często występują na maturze.
MATEMATYKA - do matematyki przygotowuję się razem z stroną matemaks.pl, powiem szczerze, że dużo mi ta strona dała, sporo rzeczy zrozumiałam i matma nagle wydała mi się jakaś prostsza, a może po prostu bardziej logiczna.
WOS - najwięcej do nauki mam właśnie z wos-u, jest tam sporo pojęć, polityków, systemów, partii, organizacji, symboli itp. rzeczy które trzeba znać. Na razie czuję się najmniej przygotowana z tego przedmiotu ale pracuję z repetytorium i ćwiczeniami i jest coraz lepiej.

ANGIELSKI - do tego przedmiotu nie przygotowywałabym się wcale, ale ze względu na to, że postanowiłam zdawać go także na poziomie dodatkowym, mam dodatkowe lekcje na których powtarzam gramatykę i piszę długie wypowiedzi pisemne.
Jednak do nauki każdego z tych przedmiotów niezbędne są kolorowe pisaki!

Są wśród was maturzyści 2015?

Buziaczki ;*

3 komentarze:

  1. Tak, jak też dzielę Twój los :( Tez matura w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam zawsze problem żeby się zmusić do nauki, dobry pomysł z tym planem, ciekawa jestem czy zadziałał? Bo może wypróbuje go na sobie za rok :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję <3 Każdy komentarz sprawia mi ogromną radość :D

Obserwacja=obserwacja :D